TREN
BASIN ODASIİlk 500'de 5'inci Genpa

İLK 500'DE 5'İNCİ GENPA 28.09.2005

İnterpro'nun geleneksel olarak düzenlediği "İlk 500 Bilişim Şirketi Türkiye" araştırmasında, 2004 yılı sonuçlarına göre Genpa, 5'inci sırada yer aldı. Genpa'nın bu başarısı, iş ortakları ve çalışanlar tarafından da memnunlukla karşılandı.

iletişim sektörünün lider cep telefonu distribütörü Genpa, Türkiye'nin ilk 10 bilişim şirketi arasında satış gelirlerinde ciro bakımından 5'inci sırada yer alarak büyük bir başarıya imza attı. Türk bilişim sektörünün yapımı ortaya koyan, ciro araştırmaları ile pazarın büyüklüğünü belirleyen ilk ve tek araştırma olma özelliğini taşıyan Bilişim 500 Araştırması, 27 Haziran gecesi Kadir Has Üniversitesinde gerçekleştirilen bir törenle kamuoyuna duyuruldu. ilk 10 bilişim şirketi ile birlikte 51 kategorideki birincilerin açılandığı gecede, iş ve bilişim dünyası bir araya girdi.

Ana bölümler olan donanım, yazılım ve hizmet birincilerinin yanı ara Özel bölüm birincilerinin de Açıklandığı gecenin açılışı, Interpro Genel Müdürü Zafer Kurdakul'un yaptığı konuşma ile başladı. Finansbank Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin ve Kadir Has Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof Dr. Nükhet Tan'ın da birer konuşma yaptığı gecede, Türk bilişim sektörünün gelişmesinde yurtdışına açılmanın ve insan kaynağının önemi vurgulandı.

Türkiye bilişim sektörünün en kapsamlı araştırmasının ödül gecesine katılan ve 5'incilîk plaketini alan Genpa Genel Müdürü Fahri Tugay, Genpa'nın başarısı gelecek yılki hedeften ve ödülle ilgili olarak şunları söyledi: 2001 ve 2002 yıllarında sıralamada dokuzuncu sırada yer alan Genpa, ilk 1O şirket içindeki yerini beşinci sıraya taşıyarak ülkemizde çağdaş ürün ve hizmetlerinin yayılımında öncü olma vizyonunu yerine getiriyor. Bu ödülü hissedarlarımız, tedarikçilerimiz, bayilerimiz ve çalışanlarımızın destek ve özverili çalışmalarıyla kazandık hepsine teşekkür ederim.

Önümüzdeki dönemde sektörümüzde perakendenin yükselişine tanık olacağı. Perakendedeki etkini iğimizi daha da artırmak için bayilerimizi de içine alan bir perakende organizasyonu oluşturmak istiyoruz. Bu dönemde tedarikçilerimizle, bayilerimizle ve perakende iç ortaklarımızla işbirliğimizi daha da geliştirmek; ürün gamımızı, görüntü ve ses kategorileri tüketici elektroniği ürünlerini dahil edecek şekilde genişletmek istiyoruz. Gelecek sene için hedefimiz, sektördeki konumumuzu daha da yukarılara taşıyarak ülkemizde bilişim sektörünün büyümesinde Öncülüğümüzü sürdürmek

Araştırmada izlenen yol: 
İlk 500 Bilişim Şirketi araştırmasında, pazarın son yıllarda içinde bulunduğu bütünleşik yapı ele alınarak şirketler üç kategoride incelendi, l-Donanım, 2-Yazılım, 3-Hizmetler

Bu bölümlerin dışında üç başlıktan oluşan özel bölüm oluşturuldu. Bu başlık altında ise tüketim malzemeleri, e-ticaret ve kart üreticileri değerlendirildi, ilk 500 Bilişim Şirketi araştırması bir pazar raporu değil, satış gelirleri sıralamasıdır. Sıralamada bu araştırmaya bilgi veren şirketler yer almaktadır ilk 500 Bilişim Şirketi sıralaması, geçmiş yıllarda olduğu gibi şirketlerin net satış gelirleri esas alınarak yapıldı. Net satış gelirlerini belirlemek için şirketlerden bilanço, gelir gider tablosu ve 11 aylık KDV beyannamesi istendi. Sıralama Türk Lirası gelirleri üzerinden yapıldı. FOB (Proforma fatura yolu ile yapılan satışlar) satış yapan şirketlerin, FOB satış gelirleri, aldıkları komisyonlar düşülerek, net satış gelirlerine ilave edildi. Araştırına 2004 yılı bilgilerini içerecek olduğu için YTL kullanılmadı. Net satış gelirlerini dolar olarak bildiren şirketlerin gelirleri, Pazarlama Hizmetleri ve Araştırma grubu tarafından belirlenen ortalama dolar kurundan Türk Lirası’na çevrildi. 2004 yılı için kullanılan ortalama dolar kuru, 1,398,000 TL olarak belirlendi. Borsaya açılacak olan şirketlerin Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) tarafından kabul edilen kriterlere uygun yapıda verdiği bilgiler esas alındı